Jak urządzić parking rowerowy?

Odpowiedź na pytania „Jak urządzić parking rowerowy?”, to dość złożona odpowiedź. Mowa tu dokładnie o tym, że wiele parkingów rowerowych to tylko jeden rząd stojaków dla góra kilkunastu rowerów. Tak jest ze względu na to, że przestrzeń dla samochodów w naszym kraju jest znacznie ważniejszą, bo ludzie preferują samochody ze względu na ładowność i wygodę.

Czy warto zainwestować w spory parking dla rowerów?

Zakup znacznej ilości stojaków rowerowych i ich zamontowanie do placu wyłożonego kostką brukową to rzecz jasna znaczny wydatek. Wielu nie robi tego, choćby ze względu na to, że na tych stojakach rowerowych będzie stać góra kilka rowerów.

Jednym słowem to pewnego rodzaju marnowanie przestrzeni w świecie, w którym ludzie preferują samochody i parkowanie w miejscach przypadkowych i dlatego stojaki na rowery to opcja dodatkowa, którą spotyka się pod marketami spożywczymi.

Tam właśnie te stojaki tworzą taki wąski pas długi na około kilkanaście metrów. Ważnym jest też i to, że drugiego się nie spotyka, bo zazwyczaj tylko kilka stanowisk jest zajętych, ale gdyby był tam drugi, to musiałby być tym oddzielonym od pierwszego przerwą, czyli alejką, dzięki której rowerzysta mógłby doprowadzić rower do konkretnego stojaku, po to, by go przypiąć dedykowaną linką.

Jak można ustawić stojaki rowerowe?

Stojaki rowerowe zazwyczaj się przytwierdza do parkingu z kostki brukowej i to za pomocą specjalnych śrub. Warto zarezerwować na te stojaki trochę miejsca i co najważniejsze muszą one tworzyć rzędy odseparowane od siebie wolną przestrzenią. Mowa tu dokładnie o tym, że rowerzysta musi podejść do danego stanowiska, ustawić rower na stojaku i potem jeszcze go przypiąć.

Do wykonania tych czynności potrzebna jest przestrzeń i to znaczna, czyli rowerzysta nie powinien podnosić swojego roweru, po to, by go przenieść nad innym rowerem, bo czynność ta jest mało wygodną. Problem stanowi też i to, że gdy będzie on wracał do swojego roweru, to także będzie go musiał przenieść nad innym rowerem.

Dlatego ta przerwa między stojakami na rowery to sprawa bardzo ważna, bo ludzie nie chcą mieć problemów związanych z podnoszeniem ciężarów, a gdy do danego sklepu lub restauracji przyjadą samochodem, to tego typu problemu nie będzie.

Inne istotne wzmianki o stojakach na rowery

Stojaki na rowery to zazwyczaj długie i ciężkie ramy, do których przytwierdzone są te elementy z rur z chromowanej stali trzymające przednie lub tylne koło danego roweru. Jednym słowem tego typu stojaki produkowane są seryjnie w fabrykach, które zapewne produkują także te przemysłowe ogrodzenia stalowe. Te stojaki rowerowe można też dobrać tak, by pasowały w sensie stylistycznym do fasady restauracji, bo to na chwilę obecną wiele modeli.

Każdy z nich to nieco inny odstęp między kolejnym rzędem stojaków na rowery, które są dość dobrze widocznymi, ale też i nie wybitnymi, jeśli chodzi o styl, bo w ich przypadku kluczowe znaczenie ma funkcjonalność, czyli w przestrzeni, w której zmieści się jedno statystyczne auto, ma się zmieścić przynajmniej kilka rowerów miejskich.

Artykuł powstał we współpracy z lawkaogrodowa.pl

Dodaj komentarz

Email niezostanie opublikowany. Imię i Email są obowiązkowe.