Jak pokazać się klientom w sieci?

[REKLAMA]

Nie ulega wątpliwości, że w Internecie trwa niemal ciągła walka o klientów. Firm w sieci jest na tyle dużo, że bez odpowiednich działań będzie trudno o rentowność biznesu. Jako że reklama jest dźwignią handlu, przede wszystkim mowa tutaj o działaniach reklamowych, ale nie tylko. Podstawą jest regularne i skuteczne pozycjonowanie. Sprawdzamy, jak pokazać się klientom w sieci i dlaczego obok reklam właśnie pozycjonowanie jest tak ważne dla pozyskiwania nowych klientów.

Rodzaje reklamy internetowej

Zanim podpowiemy, jak wygląda skuteczne pozycjonowanie i dlaczego jest ono tak ważne, najpierw odniesiemy się do reklamy w sieci. Jak łatwo się domyślić, reklama internetowa może być bardzo różna.

Pośród najpopularniejszych form reklam wymienić należy na przykład kampanie w mediach społecznościowych. Mowa przede wszystkim o reklamach na serwisie społecznościowym Facebook. Trzeba pamiętać, że kanały social media, a głównie Facebook są bardzo popularne wśród Polaków. Stąd reklama na tym serwisie jest bardzo rentowna i odpowiednio skomponowana przynosi firmie ogromne korzyści. Popularne są też reklamy na kanale Instagram, a nawet serwisie TikTok. Wbrew temu, co się może wydawać, nie jest to wyłącznie serwis dla nastolatków i dzieci. Coraz częściej z TikToka korzystają również osoby dorosłe. Co nie jest bez znaczenia, reklamy mają tam formę krótkich filmów, a nie jest tajemnicą, że właśnie reklama wideo jest najskuteczniejszą formą takich kampanii.

Popularną reklamą internetową jest również Google Ads. Z płatnej reklamy w tej formie warto korzystać szczególnie przy okazjonalnych promocjach, na przykład przed świętami i innymi tym podobnymi wydarzeniami. W obszarze reklam internetowych wskazać trzeba także na newslettery, banery reklamowe czy artykuły sponsorowane.

Jak pozycjonowanie pomaga w walce o klientów?

Samo pozycjonowanie nie jest bezpośrednią reklamą. Jednak nie ulega wątpliwości, że w walce o klientów jest to wręcz niezbędny zabieg. Skuteczne pozycjonowanie pozwala regularnie pozyskiwać nowych użytkowników, a tym samym również klientów. Jest to walka o jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Sęk w tym, żeby po wpisaniu przez użytkownika Internetu danej frazy, pozycjonowana strona była jak najwyższej w wynikach wyszukiwarki. Oczywiście muszą to być słowa kluczowe bezpośrednio związane z prowadzonym biznesem. Samo pozycjonowanie głównie odbywa się dla wyszukiwarki Google, które ma największy udział w rynku i jest hegemonem w branży.

Fakt, że przez regularne zabiegi pozycjonowania można dotrzeć do wielu nowych użytkowników, nie podlega żadnym wątpliwościom. Najważniejsze, żeby pozycjonowanie wykonywali specjaliści. Dobrym przykładem jest łódzka firma FunkyMEDIA. To podmiot o dużym doświadczeniu, który pozycjonuje strony dla mniejszych biznesów, ale prowadzi takie działania także dla dużych koncernów. Zresztą firma w swoim obszarze działania wychodzi znacznie poza samo pozycjonowanie (m.in. content marketing, doradztwo reklamowe, reklamy Google Ads, audyty SEO i SEM, reklama social media itp.).

Dodaj komentarz

Email niezostanie opublikowany. Imię i Email są obowiązkowe.