Czy self-publishing pozwoli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?

[REKLAMA]

Autorzy, którzy decydują się na samodzielne wydanie książki, często nie wiedzą, jak sprawić, aby trafiła ona do szerokiego grona odbiorców, a co za tym idzie – potencjalnych nabywców. Dla każdego autora idealna sytuacja to taka, w której jego dzieło każdy czytelnik może nabyć bez problemu zarówno w księgarniach zwykłych, jak i internetowych.

Odpowiedź na to pytanie brzmi: tak, ale taka osoba musi skorzystać z usług profesjonalnego wydawnictwa tego typu. Na rynku istnieje wiele firm umożliwiających self-publishing, więc samo wydanie książki nie stanowi problemu, jednak żadna autorka i żaden autor nie chcieliby znaleźć się w sytuacji, w której samodzielnie musieliby zająć się dystrybucją co najmniej kilkuset egzemplarzy swojego dzieła. Tutaj optymalne rozwiązanie można znaleźć w serwisie Rozpisani.pl. Oferuje on nie tylko profesjonalną korektę, redakcję i wydanie książki, ale bierze również na siebie cały ciężar działań w obszarze marketingu i dystrybucji, pozwalając autorowi na dotarcie do tysięcy potencjalnych czytelników. Ponieważ serwis ten jest częścią grupy PWN, ma dostęp do dużych sieci sprzedaży, co obejmuje takie księgarnie jak Empik, Ravelo czy Gandalf. Dzięki temu książka wydana w self-publishingu znajdzie się w dystrybucji na terenie całej Polski. To jednak jeszcze nie wszystko, co trzeba zrobić, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Dobry wydawca zdaje sobie sprawę, że dystrybucji musi towarzyszyć odpowiedni marketing. Wspomniana platforma Rozpisani zajmuje się na tym polu takimi działaniami jak mailing, przygotowywanie i rozsyłanie materiałów prasowych do mediów, a także egzemplarzy recenzenckich do opiniotwórczych stron w sieci. Takie usługi są odpłatne, ale oczywiście dział Promocji jest elastyczny, jeśli widzi potencjał w tytule to promocja bywa darmowa. Oczywiście nie zapomniano o sieciach społecznościowych, a zwłaszcza Facebooku, który w dzisiejszych czasach jest potężnym narzędziem marketingowym. Warto pomyśleć też o dodatkowych akcjach promocyjnych. Zainteresowanie książką może zostać zwiększone przez wywiady z autorem, nakręcenie promocyjnego materiału wideo, który dostępny będzie w sieci, przygotowanie gadżetów takich jak zakładki, plakaty czy ulotki, itp.

Takie działania marketingowo-promocyjne nie różnią się niczym od akcji podejmowanych przez duże wydawnictwa, zatem autor/ka wydający swoją książkę w systemie self-publishingu poprzez Rozpisani.pl wcale nie musi mieć mniejszego zasięgu od firm, w których pracuje sztab ludzi. Należy jednak pamiętać, że sukces sprzedaży zależy przede wszystkim od tego, co reprezentuje sobą książka, zanim więc zacznie się myśleć o jej dystrybucji oraz marketingu, należy skupić na porządnym i ciekawym jej opracowaniu.

3 thoughts on “Czy self-publishing pozwoli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?

  1. ula

    27 kwietnia, 2016 at 5:30pm

    Dokładnie, samo pisanie to już wyzwanie, późniejsza walka z wydawnictwami to jak dla mnie już za dużo. Zwłaszcza, że same wydawnictwa takie jak PWN wydają portale typu rozpisani.pl czyli wydawanie własnym nakładem się opłaca i ludzie chcą w to inwestować…

  2. Aga Ja

    26 lutego, 2017 at 3:41am

    Moja przyjaciółka niedawno dała mi do zrozumienia, że powinnam spróbować wydać książkę (piszę bloga z opowiadaniem). No i zastanawiałam się, jak to zrobić. Po przeczytaniu tego artykułu jestem trochę w rozsypce. Tak, to pewnie będzie trudne. Powiedzmy, może jakoś to ogarnę.
    Dziękuję za treściwy, ciekawy artykuł.

  3. haczykow

    3 listopada, 2017 at 10:49pm

    Aby książki dotarły do wielu osób potrzebne jest dobre rozreklamowanie tytułu. Jak zachęcić ludzi do kupna? Nie każdy to wie, dlatego potrzebni są specjaliści.

Dodaj komentarz

Email niezostanie opublikowany. Imię i Email są obowiązkowe.