Co powinno się znaleźć na etykietach napojów?

Jako producent żywności powinieneś zwrócić szczególną uwagę nie tylko na jakość swojego wyrobu, ale również jego opakowanie. Co powinno się znaleźć na etykietach na butelki napojów? Jest tu kilka elementów obowiązkowych – nie zapomnij o nich, jeśli chcesz, by Twoja marka prezentowała się wzorowo i spełniała wymagane normy!

Dlaczego informacje na etykiecie są takie ważne?

Dopuszczając produkt spożywczy do obrotu, producent musi zapewnić potencjalnym klientom świadomość tego, co nabywają. Konkretne wytyczne na temat tego, co i w jaki sposób ma zostać umieszczone na opakowaniu, określa rozporządzenie w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Drukując etykiety na butelki to Ty, jako zleceniodawca, masz obowiązek podać grafikowi, który będzie je projektował, wszelkie dane. W razie niedopełnienia warunków opisanych przepisami, to Ty, a nie drukarnia, będziesz pociągnięty do odpowiedzialności – co może skutkować nawet wycofaniem całej partii produktów ze sklepu. Co musi się znaleźć na opakowaniu?

Oznakowanie marki na etykiecie

Zanim przejdziesz do tworzenia wymarzonej etykiety swojego innowacyjnego napoju, musisz skupić się na tym, bez czego nie zostanie on dopuszczony do sprzedaży. To przede wszystkim:

  • nazwa wyrobu wskazująca na rodzaj produktu, na przykład: sok, napój, przecier,
  • dane producenta, łącznie z adresem do korespondencji czy numerem telefonu.

Informacje żywieniowe:

  • skład, czyli wykaz wszystkich komponentów, w kolejności od użytego w najwyższym stężeniu, po najmniej istotne,
  • wartość energetyczna wyrobu, czyli tabela z informacją o ilości kcal/100 g, oraz gramaturą białek, tłuszczów, węglowodanów i pozostałych składników,
  • oświadczenia zdrowotne i żywieniowe – zgodne z obowiązującym rozporządzeniem.

Dane identyfikacyjne:

  • masa netto (czyli w przypadku napoju – objętość),
  • data minimalnej trwałości,
  • warunki przechowywania i/lub przygotowania,
  • informacja o rodzaju opakowania – czy nadaje się ono do recyklingu lub podlega zwrotowi kaucyjnemu.

Co jeszcze można umieścić na etykiecie napoju?

Po wyszczególnieniu wszystkich informacji, które muszą się znaleźć na opakowaniu, zwykle zostaje nieco miejsca, by grafik mógł zaprojektować coś, co wyróżni ją spośród innych butelek na sklepowej półce. W tym celu najczęściej wykorzystuje się grafiki składników wykorzystanych do produkcji tego wyrobu w efektownym wydaniu – na przykład soczyste połówki pomarańczy na soku z tych owoców. Umieścić też warto nazwę zwyczajową napoju, czyli tę, która będzie funkcjonowała w mediach i kampaniach reklamowych.

Jak zaprojektować ciekawą etykietę na butelkę?

Bardzo trudno jest w czasach tak dużej konkurencji zaprojektować materiały reklamowe, które będą odróżniały jeden wyrób od drugiego i przykuwały uwagę. W przypadku napojów w butelkach plastikowych najczęściej wykorzystuje się etykiety z tworzyw sztucznych, tworzące swoiste „opaski”, natomiast na szklanych najczęściej używa się tych papierowych, klejonych. Pozwól sobie pomóc – zleć projekt i wydruk w AZ-Color, i zdaj się na wieloletnie doświadczenie w tworzeniu wyróżniających się opakowań na wyroby spożywcze!

Dodaj komentarz

Email niezostanie opublikowany. Imię i Email są obowiązkowe.