Personal Branding – pic na wodę czy przepis na sukces?

Marka osobista to pojęcie, z którym zapewne niejednokrotnie każdy z nas miał do czynienia. Wbrew pozorom nie kryje się za nim żadna kolorowa okładka ani obszerny artykuł, a jego solidnym fundamentem jest zaufanie będące podstawą wielu kontaktów międzyludzkich i to nie tylko tych biznesowych. Czy personal branding ma znaczenie w sprzedaży? Jakie korzyści wiążą się z budowaniem silnej marki osobistej? Jak robić to właściwie? O tym poniżej.

Personal Branding – co to takiego?

Jest to nic innego, jak budowanie własnej marki osobistej. Tak po prostu. Powinien być to dobrze przemyślany i zaplanowany proces zarządzania własnym wizerunkiem – budowania go i tworzenia własnej kariery. Jego rolą jest kreowanie pozytywnego wizerunku Twojej osoby w oczach innych – wizerunku eksperta i profesjonalisty. Pisząc ten tekst, chciałem odnieść się do świetnego cytatu Oscara Wilde – „Bądź sobą, wszyscy inni są już zajęci”, ale w tej samej chwili sięgnąłem po butelkę z sokiem, a pod zakrętką znalazłem: „Liczy się kim jesteś”. Przypadek? J

Marka osobista, a sprzedaż

Istotą sprzedaży jest zaufanie, bez którego żadna transakcja nie dojdzie do skutku, a przynajmniej nie powinna. Co z tego wynika? Że każdy handlowiec powinien starać się kreować swoją silną markę osobistą. Jest to szczególnie istotne, chociażby ze względu na fakt pojawienia się nowego trendu H2H (human to human), który opiera się na relacjach międzyludzkich w biznesie. Przecież każdy biznes to ludzie, to z ludźmi współpracujemy i to ich darzymy zaufaniem, wierząc, że oferowane przez nich dobra spełnią nasze oczekiwania.

Co będę z tego miał?

Zaufanie. Wiem, że powtarzam się po raz kolejny, ale bycie marką w oczach klienta zwiększa jego kredyt zaufania. Nie musisz na siłę nikomu udowadniać, że jesteś ekspertem i doskonale znasz się na rzeczy, bo to jest oczywiste. Twoje publikacje cieszą się dużo większym zaufaniem oraz zyskuje na tym brand biznesowy, który za Tobą stoi. Dużo łatwiej również przychodzi Ci budowa nowych kontaktów biznesowych, zaczynasz brać udział w wydarzeniach branżowych, które są doskonałą okazją do networkingu. Oprócz tego, będąc silną marką osobistą, cena schodzi na dalszy plan i przestaje być głównym kryterium zakupowym. Zwiększa się również zainteresowanie grupy docelowej, do której marka osobista się odnosi, a co za tym idzie – jej rozpoznawalność.

Jak robić to właściwie?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na te pytanie, ale jedno jest pewne – trzeba być autentycznym w tym co się robi. Oczywistym jest, że każdy chciałby zaprezentować się z jak najlepszej strony, ale nie można zapominać o tym, że cala nasza prezentacja musi być oparta na faktach. Tylko rzetelna i autentyczna marka osobista może stać się genialnym kanałem marketingowym, dzięki któremu możesz zbudować swoją sieć klientów. Jeżeli nie wiesz, jak stawiać w tym pierwsze kroki, skorzystaj z pomocy profesjonalistów, a ich doradztwo i szkolenia dla handlowców z pewnością pomogą Ci wystartować z własną marką osobistą.

2 thoughts on “Personal Branding – pic na wodę czy przepis na sukces?

  1. Oliwia

    22 maja, 2019 at 6:59pm

    Mega ważna sprawa – kiedyś pomijana zupełnie. Teraz kiedy konkurencja w każdej właściwie dziedzinie jest bardzo duża, żeby zdobyć i co ważne zatrzymać klienta na dłużej trzeba się wyróżnić i zdobyć jego zaufanie. Ja jestem wierna markom i osobom, na których się nie zawiodłam – utentycznym, rzetelnym, wiarygodnym i profesjonalnym.

Dodaj komentarz

Email niezostanie opublikowany. Imię i Email są obowiązkowe.