Już na początku tego roku zaprezentowano po raz pierwszy karty płatnicze, które służą również jako kluczyki do samochodu.
To efekt współpracy Deutsche Banku AG z MasterCard i BMW. Prezentacja tych jakże innowacyjnych kart odbyła się na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas. Zainteresowanie tego rodzaju produktem było tak ogromne, że już w pierwszych dniach lipca chętni użytkownicy mieli okazję z takich korzystać.
Oprócz podstawowych funkcji, karta płatnicza jest swoistym identyfikatorem w specjalnym programie DriveNow. Jego istotą jest dowolne wypożyczanie aut BMW bądź Mini – wystarczy, że użytkownik karty dokona odpowiedniej rejestracji, by móc korzystać z samochodów w dowolnym czasie. Wypożyczalnia BMW i Mini działa podobnie jak te polskie, rowerowe. Samochód można zarezerwować w odpowiedniej lokalizacji przy pomocy specjalnej aplikacji mobilnej, komputera bądź dzwoniąc na dostępną całą dobę infolinię. Po odbytym kursie wystarczy odstawić go na wybrany parking.
Karta zastępuje kluczyki do wybranego auta. Należy ją jedynie przyłożyć do przedniej szyby, by samochód został odblokowany. Co ciekawe, w tym celu nie jest konieczna żadna dodatkowa rejestracja bowiem wszystkie dane kierowcy zapisane zostały już wcześniej, podczas nabywania karty i znajdują się w zainstalowanym module NFC (Near Field Communication).
Oczywiście, wypożyczenie auta jest płatne jednak jego użytkownik nie musi dokonywać w celu uregulowania zapłaty żadnych czynności – system został opracowany w ten sposób, by opłata pobierana była automatycznie z rachunku, jaki przynależy do karty.
Warto również podkreślić, że klienci mają do wyboru aż dwa rodzaje tychże kart; w opcji standardowej oraz premium. Karta premium oprócz podstawowych funkcji zawiera również dodatkowe bonusy. To między innymi ubezpieczenie w czasie podróży wypożyczonym autem czy też specjalne zniżki na zakup akcesoriów samochodowych bądź motoryzacyjnych usług.
Niepocieszający jest jednak fakt, iż na polskim rynku karty tego rodzaju nie są dostępne. Polacy mogą korzystać jedynie z oferty Volkswagen Bank Direct oraz Toyota Bank – właściciele aut tychże marek mogą wyrobić sobie kartę płatniczą z ich logo na awersie. Nie daje to im jednak żadnych dodatkowych korzyści a jedynie poprawia design samej karty i identyfikuje klienta z daną marką.
Jak widać innowacyjne technologie sprawiają, iż karty płatnicze już dawno przestały być jedynie plastikiem, dzięki którym możemy dokonać transakcji bezgotówkowych. Dotychczas ogromnym bonusem była usługa przepłacona, dzięki której można było nie tylko opłacać poszczególne zakupy czy usługi, dzięki przekazanym środkom na kartę, ale również doładować telefon a nawet korzystać z licznych zniżek, oferowanym przez współpracujące z danym bankiem sieci. Cieszy fakt, iż w trosce o klienta oferowane są usługi, które bezpośrednio wpływają na dużą wygodę i komfort realizowania chociażby codziennych czynności a jeśli dochodzą do tego jeszcze dodatkowe bonusy to czemu by z nich nie skorzystać?
Artykuł napisany we współpracy z firmą produkującą terminale POS – Paysquare.