Zorganizowane biurko = zorganizowana praca

Idealne miejsce do pracy niewątpliwie poprawia jakość i ułatwia koncentrację nad zadaniami. Wyzwaniem jednak jest jego stworzenie: dobór odpowiednich mebli, wybór lokalizacji w pomieszczeniu oraz dodatki, które mogą uprzyjemnić pracę.

By wykreować kąt do pracy w domu lub funkcjonalny gabinet w biurze warto wziąć pod uwagę poniższe rady. Najbardziej istotny jest dobór mebli oraz oświetlenia, inne podpunkty zależą już od osobistych upodobań.

Wygodne biurko i fotel – jakie powinny być?

O ile kąt do pracy nie ma służyć jedynie podliczeniu domowych rachunków dwa razy w tygodniu – warto zainwestować w dobrej jakości meble. Im więcej czasu planujemy spędzić przy pracy – tym większą uwagę musimy przyłożyć do doboru. Źle dobry fotel albo za niskie biurko mogą oznaczać w dłuższej perspektywie problemy zdrowotne: bóle głowy, pleców, drętwienie kończyn itp.

Fotel do pracy przy biurku powinien być profilowany, mieć podłokietniki oraz zagłówek. Dobrą opcją są krzesła obrotowe na kółkach – to świetny model, ponieważ dzięki kółeczkom można fotel wsunąć bardzo blisko blatu. Nie zapominajmy także o regulowanej wysokości, pozwoli to dopasować nam siedzisko do optymalnego poziomu.

Biurko dla osoby dorosłej powinno mieć wysokość co najmniej 70 centymetrów – a dla kogoś wysokiego – nawet do 85 centymetrów. Optymalne wymiary blatu to szerokość około 80 centymetrów, a długość 120-160 centrymetrów. Wygodne biurka znaleźć można w ofercie Fabryki Mebli Biurowych Wuteh: http://wuteh.com.pl/produkt-kategoria/biurka/.

Oświetlenie miejsca pracy

Najlepszym źródłem światła w miejscu pracy jest okno – naturalne oświetlenie jest najprzyjaźniejsze dla oczu. Nie zawsze jednak mamy możliwość ustawić biurko w pobliżu okien. W takiej sytuacji dobrą opcją są dwie lampy: jedna główna, sufitowa oraz mniejsza, umieszczona na biurku. Punktowe światło przydaje się zwłaszcza w momencie, gdy musimy pracować w godzinach wieczornych lub nocnych. Warto wtedy wybrać żarówkę o spektrum zbliżonym do naturalnego światła – mniej męczy ono oczy, dzięki czemu będziemy mogli wykonywać swoje obowiązki z większą efektywnością.

Dodatki, które ułatwią Ci pracę

Oprócz biurka i fotela przydadzą się także mniejsze sprzęty, które pozwolą wygodnie przechowywać potrzebne materiał, zwiększyć powierzchnię blatu roboczego albo uporządkować notatki. Oto nasze propozycje:

  • kontenery – to świetna opcja na przechowywanie, a ich blat można także wykorzystać jako podstawkę do drukarki lub skanera,

  • dostawki – w szybki sposób pozwalają zwiększyć powierzchnię biurka,

  • tablica korkowa lub magnetyczna – nie zapomnij o spotkaniu, miej na oku ważne numery telefonu oraz listę zadań, ułatwi Ci to właśnie tablica z notatkami,

  • pojemniki na przybory do pisania – miej długopis i ołówek zawsze pod ręką,

  • karteczki do notowania – karteczki typu stick-on przydadzą się w każdej pracy.

Dodaj komentarz

Email niezostanie opublikowany. Imię i Email są obowiązkowe.