Ulotki potrafią przynieść efekty biznesowe nieporównywalne z poniesionym kosztem inwestycji – w jakich branżach sprawdzą się najlepiej i co zrobić, by były maksymalnie skuteczne?
Ulotki nie tracą na popularności mimo powszechności innych środków reklamowych – telewizji czy Internetu. Dlaczego tak się dzieje, skoro szacuje się, że tylko jedna na trzy osoby sięga po ulotkę rozdawaną na ulicy, a większość wyrzuca ją tuż za rogiem? Sekret jest prosty – odpowiednie przygotowanie ulotki, a potem jej dystrybucja. Jeśli zadba się o cały proces w najmniejszych szczegółach, inwestycja w taką reklamę musi się opłacić.
Nie licz na łut szczęścia
Możesz zaprojektować doskonałą pod względem wizualnym ulotkę, która pokazuje bardzo atrakcyjną ofertę, a i tak trafi do śmieci. Dlaczego? Ponieważ wręczysz ją przypadkowym osobom, które co najwyżej wezmą ją z grzeczności i wyrzucą chwilę potem. Zapobiec można temu jedynie dokładne zaplanowanie dystrybucji, wraz z określeniem cech osób z grupy docelowej i najlepszego sposobu dotarcia do nich. Każda firma ma zupełnie innego potencjalnego odbiorcę, czyli osoby, które faktycznie mogą być zainteresowane ofertą. Różnice dotyczą płci, wieku, statusu społecznego czy branży zawodowej, a każda musi mieć wpływ zarówno na treść reklamy, jak i sposób jej dostarczenia. W tym zadaniu najlepiej pomagają doświadczone firmy, takie jak Dystrybucja Polska, które wyznaczą takie lokalizacje, które dają największe prawdopodobieństwo dotarcia do Klienta.
Szybko przyciągnij uwagę
Ulotki najlepiej działają w branży spożywczej i handlu detalicznego, ale wszystkie charakteryzują się bardzo krótkim czasem, w którym mogą wywołać reakcję. W przypadku rozdawania ich na ulicy, czas ten to tylko kilka sekund, a w przypadku roznoszenia materiałów reklamowych do domów znacznie dłużej, ponieważ ulotka nie ma szans być od razu wyrzucona. Zostaje zabrana do domu, a tym samym zyskuje kolejną możliwość na zainteresowanie Klienta. Zawsze trzeba jednak pamiętać, że ten czas jest ograniczony i jeśli nie przykujemy uwagi odbiorcy od razu, to kolejna szansa pewnie się już nie pojawi. Czym można przyciągnąć uwagę? Przede wszystkim:
- chwytliwym nagłówek – na wstępie warto obiecać jakąś korzyść albo zastosować na tyle intrygującą treść, by Klient chciał dowiedzieć się więcej,
- dobraną grafiką – każdy materiał reklamowy musi pasować do identyfikacji wizualnej firmy, ale też oczekiwań konkretnego Klienta. Zadaniem specjalisty jest dobór kolorów, ale też zdjęć czy grafik, które przyciągną wzrok, ale nie stworzą efektu chaosu,
- oryginalnym rodzajem papieru i formatem – bardzo ważna jest dobra jakość wydruku (nie może się on rozmazywać, ponieważ wtedy spowoduje negatywne skojarzenia z marką), ale warto też postawić na inny niż zwykle format ulotki czy papier, z jakiego będzie wykonana, a wszystko po to, by się wyróżnić i zatrzymać wzrok odbiorcy.