Odchudzanie z kawą – mit czy fakt?

Spread the love

W sieci, co jakiś czas pojawiają się informacje na temat odchudzających właściwości kawy. Czy są one prawdziwe, czy to tylko mrzonka, której ulegają odchudzające się osoby? Naukowcy z Ameryki i z Europy mają na ten temat odmienne zdanie, ale okazuje się, że kawa naprawdę może odchudzać. Trzeba tylko wiedzieć jak i kiedy ją pić.

Amerykanie twierdzą, że picie kawy powoduje podniesienie w organizmie poziomu hormonów stresu i wypłukiwanie cennych mikroelementów. To z pewnością nie sprzyja odchudzaniu. Jednakże europejscy badacze kontrargumentują te doniesienia i twierdzą, że kawa może dostarczać organizmowi substancji, które pomagają w spalaniu tłuszczu.

Odchudzanie z kawą

Odchudzające właściwości kawy wynikają przede wszystkim z tego, że lekko hamuje ona apetyt. Z pewnością znasz kogoś, kto dzień zaczyna nie od śniadania, a od kawy i bez jedzenia może wytrzymać nawet do obiadu. Kawa dodaje energii, a tym samym nieco oszukuje nasz organizm. Głód często równoznaczny jest ze spadkiem energii, a skoro po kawie czujemy się żywsi, jemy mniej. Kawa przyspiesza też lekko metabolizm, tak więc działanie odchudzające może być widoczne. Warto dodać jeszcze, że picie kawy ułatwia usuwanie wody z organizmu. Często to właśnie ta woda, a nie zbędny tłuszcz sprawia, że mamy te kilka kilogramów za dużo.

Jeśli kawa ma odchudzać, powinna być pita bez słodkich i tłustych dodatków. Warto jednak dodać do niej odrobinę cynamonu lub kakao. Cynamon reguluje poziom cukru we krwi, natomiast kakao obniża ciśnienie i działa antyoksydacyjnie. Można też przerzucić się na zieloną kawę, która działa silniej niż czarna. W zielonej kawie zawarty jest kwas chlorogenowy, który zmniejsza przyswajanie glukozy aż o 7%.

Kawa odchudzająca

W aptekach jakiś czas temu pojawiła się specjalna kawa z dodatkiem błonnika, chromu, guarany czy zielonej herbaty. Substancje te mają pomóc w aktywowaniu metabolizmu i spalaniu tkanki tłuszczowej. Według producentów taka kawa z pewnością pomoże w odchudzaniu, ale jak wiemy, wszystko zależy też od tego, jak się ją pije. Jeżeli do kawy dodawany jest cukier i śmietanka, to nasz organizm dostaje dawkę niepotrzebnych tłuszczów i węglowodanów. To natomiast nie przysłuży się wadze.

 Jak przygotować zdrową kawę?

Jeśli chcesz odczuć odchudzające właściwości kawy, musisz parzyć ją we właściwy sposób. Do parzenia można wykorzystać ekspresy do kawy albo każdą filiżankę parzyć ręcznie. Grunt to wykorzystanie dobrej jakościowo kawy i miękkiej wody. Warto zwracać uwagę na jakość kawy. Im tańsza, tym w składzie więcej może być wszystkiego poza kawą.

3 thoughts on “Odchudzanie z kawą – mit czy fakt?

  1. ranerQ

    Styczeń 24, 2017 at 4:56pm

    Kawa może i odchudza, ale picie jej w nadmiernych ilościach naprawdę jest niebezpieczne. Ja piję kawę raz na tydzień i jest to dla mnie wystarczające.

  2. Aga Ja

    Luty 26, 2017 at 3:36am

    Kawa sama w sobie nie jest ani zła, ani dobra. Podobno zdrowi ludzie mogą wypijać do 3 filiżanek dziennie. Sama piję najczęsciej dwie. Z nadwagą problemów nie mam, więc odchudzanie mi nie w głowie. Ale jak wiadomo, we wszystkim trzeba zachować umiar.

  3. emeczka

    Styczeń 16, 2018 at 9:04pm

    Kawa faktycznie oszukuje głód (próbowałam). Pobudza, to też fakt. Niestety, wypłukuje m.in. potas i magnez (doświadczyłam tego). Skutki nie są zbyt przyjemne. Dlatego też delektujmy się jej smakiem i aromatem z rozsądkiem, słuchając własnego organizmu:)

Dodaj komentarz

Your email will not be published. Name and Email fields are required.