Jakie cechy powinien mieć dobry gadżet reklamowy?

Spread the love

W dobie XXI wieku konkurencja na rynku jest ogromna niezależnie od branży. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców szuka sposobu na to, aby nie tylko zatrzymać przy sobie tych obecnych, ale pozyskać też nowych klientów. Nie jest to łatwe, ale w sukurs przychodzą agencje marketingowe, które są odpowiedzialne za wdrożenie skutecznych działań reklamowych. Jako że niemal każdy lubi otrzymać coś zupełnie za darmo (a przynajmniej tak mu się wydaje) dobrym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów są gadżety reklamowe. Te z każdym miesiącem zyskują na popularności. Skoro tak, skupmy się na cechach takiego produktu. Czym powinien charakteryzować się dobry gadżet reklamowy?

Cechy dobrego gadżetu reklamowego

Nie jest tajemnicą, że jedne upominki cieszą obdarowanych, inne z kolei niemal od razu po otrzymaniu wyrzucane są do kosza. Chcąc mieć pewność, że klient doceni taki gadżet, przede wszystkim postawić trzeba na produkty dobre jakościowo, a przy tym również atrakcyjne wizualnie. Potwierdza to zresztą badanie Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów (PIAP) „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”. Aż 68% ankietowanych wskazało, że najważniejszą cechą gadżetu jest jego jakość, dalej był wygląd i cena gadżetów. Ważne również, aby gadżet taki był praktyczny.

Które gadżety reklamowe klienci cenią sobie najbardziej?

Wybór gadżetów jest dziś tak duży, że trudno wskazać na dokładnie jeden produkt, który byłby hitem. Wyraźnie widać jednak, że klienci cenią sobie jedne grupy gadżetów bardziej od innych. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych przeprowadzone badania wykazały, że klienci najbardziej dostawać lubią torby i czapki reklamowe. Zaraz za nimi znalazły się artykuły piśmiennicze, a dopiero później odzież reklamowa. W Polsce również widać pewien trend. Tak więc przedsiębiorcy w naszym kraju, którzy są zdecydowani na gadżety reklamowe, najczęściej inwestują w artykuły piśmiennicze, kalendarze i artykuły biurowe. Czy to dobra ścieżka do przekonania do siebie klientów?

Wydaje się, że tak, choć na tym możliwości się nie kończą. Warto niekiedy pójść krok dalej i postawić na coś, na co nie wpadnie konkurencja. Sporo zależy też od branży danego przedsiębiorstwa. Dobrze jest bowiem inwestować w gadżety, które przynajmniej po części nawiązują do branży, w jakiej funkcjonuje dana firma, choć oczywiście nie jest to żaden wymóg. Przykładowo dla sklepu sportowego doskonałym gadżetem reklamowym może być opaska fit, zwierająca w sobie stoper, krokomierz czy licznik kalorii. Z kolei sklep muzyczny może postawić na bezprzewodowy głośnik.

Najważniejsze, że możliwości w zakresie gadżetów reklamowych są obecnie ogromne. Podczas wyboru warto się tylko zastanowić nad ich przeznaczeniem. Zawsze też stawiać należy na gadżety dobrej jakości, z których klienci będą mieć pożytek. Nawet kosztem tego, że będą one droższe i wyprodukuje się ich mniej. Rozdanie kilkudziesięciu praktycznych gadżetów, które obdarowane osoby chcąc lub nie i tak pokażą innym, na pewno da lepszy efekt aniżeli kilkaset zupełnie nieprzydatnych produktów, które chwilę po otrzymaniu i tak zasilą śmietniki.

Dodaj komentarz

Your email will not be published. Name and Email fields are required.

*