Jak sprawić, by smażenie było zdrowe?

Spread the love

Olej kokosowy został już okrzyknięty mianem najzdrowszego tłuszczu do smażenia na świecie. Ponadto, ma on również zdolność do pobudzania przemiany materii. Dzięki temu, że zdecydujemy się na jedzenie produktów smażonych na oleju kokosowym, będziemy mogli nawet schudnąć.

Olej kokosowy jest tak zdrowy, dzięki zawartości witamin B1, B2, B3, B6, C, E, kwasu foliowego, potasu, wapnia, magnezu, żelaza, fosforu i cynku. Stanowi również nieocenione źródło składników odżywczych. Oczywiście, trzeba pamiętać, że nie każdy olej kokosowy do smażenia będzie odpowiedni. Warto wybierać produkty wysokiej jakości, które odznaczają się jakością i właściwym wykonaniem. Tylko korzystając z takich produktów, można będzie cieszyć się ze zdrowego stylu życia.

 

Różnica miedzy olejem rafinowanym i nierafinowanym

Olej kokosowy najczęściej dostępny jest w formie rafinowanej. Jest to olej odkwaszany, specjalnie wybielany i całkowicie pozbawiony kokosowego aromatu. Jest to opcja znacznie tańsza i najczęściej wybierana. Oleje nierafinowane są znacznie droższe. Niestety, jednak olej rafinowany jest produktem bezwartościowym i nie ma żadnego wpływu na nasz organizm. Włączenie go do diety mija się wiec z celem, ponieważ nic na tym nie zyskamy. Taki olej świetnie sprawdzi się natomiast do celów kosmetycznych. Można go wykorzystać do pielęgnacji skóry i stosować, jako balsam do ciała lub rąk.

Dużo lepszym pomysłem jest natomiast kupowanie do smażenia oleju nierafinowanego, który można znaleźć na guiltfree.pl. tego typu olej posiada wiele wartości odżywczych. Tego typu olej tłoczony jest na zimno. Posiada charakterystyczny, kokosowy smak. Dzięki temu, że oleje nierafinowane są wytwarzane na znacznie mniejszą skalę niż rafinowane, możliwe jest zachowanie ich wysokiej jakości. Producenci nie idą na ilość, ale na jakość. Dzięki temu, konsumenci mogą otrzymać wysokiej jakości olej do smażenia. Taki olej posiada cenne właściwości spożywcze, lecznicze i pielęgnacyjne. Jest zdecydowanie warty stosowania i wart pieniędzy, które trzeba wydać na to, aby go nabyć.

6 thoughts on “Jak sprawić, by smażenie było zdrowe?

  1. brombor

    Marzec 31, 2017 at 9:19pm

    Niestety choć nierafinowany jest zdrowszy, to ma bardziej instensywny smak i zapach. Ogólnie używam tylko nierafinowanego, ale od czasu do czasu jeśli nie mam ochoty na zmianę smaku potrawy to użyję rafinowany

  2. malami64

    Kwiecień 4, 2017 at 12:26pm

    Na rynku mamy juz wiecej tluszczy do smazenia.Te zdrowsze sa najlepsze.

  3. Krzysiek

    Czerwiec 12, 2017 at 10:20pm

    Kiedyś widziałem w telewizji program o tym, że olej rzepakowy jest bardzo zdrowy i warto go spożywać, ale widać, że kokosowy jednak jest lepszy. To już wiemy na czym będziemy smażyć zdrowe frytki!

  4. unknown

    Lipiec 13, 2017 at 1:41pm

    Aby sprawic zeby sazenie stalo sie zdrowe i bez zbednego cholesterolu wysarczy uzywac oleju lnianego oliwy oliwek lub olej kokosowy i to wsytarczy abysmy nnie czuli sie tak ciezko po zjedzeniu czegos tlustego

  5. haczykow

    Listopad 3, 2017 at 10:56pm

    Używanie olejów kokosowych rafinowanych mija się z celem… Moim zdaniem lepiej zainwestować w droższy, nierafinowany olej. Inwestycja ta zwróci się na pewno w postaci lepszego ,,samopoczucia” po zjedzeniu potrawy na nim smażonej oraz będzie zwyczajnie zdrowsze.

  6. Hawaiian

    Czerwiec 29, 2018 at 9:30pm

    Moja mama robi kotlety mielone na takim oleju kokosowym.
    Czuć różnice w smaku, jest bardziej delikatniejszy. (smak)

Dodaj komentarz

Your email will not be published. Name and Email fields are required.

*